Technik hotelarstwa Specjalizacja: “Menedżer wellness & spa”
1. Technik hotelarstwa planuje, oferuje, koordynuje oraz wykonuje usługi hotelarskie. Ustala zestaw oferowanych usług hotelarskich, sposób ich świadczenia oraz opracowuje politykę handlową. Współpracuje z innymi instytucjami oferującymi usługi hotelarskie oraz zbiera opinie o preferencjach klientów, analizuje oferty konkurencji, obserwuje rynek hotelarski. Organizuje i nadzoruje pracę w zakładach hotelowych. Kompleksowo obsługuje gości hotelowych oraz organizuje usługi turystyczne, rekreacyjno-sportowe, gastronomiczne. Zajmuje się obsługą kongresów, targów, zjazdów, bankietów i innych imprez. W roku szkolnym 2019/2020 wprowadzamy w naszej szkole specjalizację: menedżer wellness i spa. Specjalizacja “Menedżer wellness & spa” kierowana jest szczególnie dla osób, które chcą poznać specyfikację pracy w ośrodkach Spa, gabinetach odnowy biologicznej oraz gabinetach kosmetologicznych z ofertą Spa. Zajęcia mają na celu przekazanie w sposób szczegółowy wiedzy z zakresu kompleksowej pielęgnacji twarzy i ciała opartej na filozofii wellness & Spa.
2. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia
Kwalifikacja 1: HGT.03 – Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskiej.
Kwalifikacja 2: HGT.06 – Realizacja usług w recepcji. Uczeń odbywa również dwie 4- tygodniowe praktyki zawodowe w renomowanych hotelach oraz staże w hotelach za granicami kraju.
3. Sylwetka absolwenta Absolwent po zdaniu egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe uzyskuje tytuł technika hotelarstwa i jest przygotowany do wykonywania czynności zawodowych w zakresie:
- planowania, organizowania, koordynowania oraz wykonywania usług hotelarskich w obiektach noclegowych,
- przyjmowania i kompleksowej obsługi gości w trakcie pobytu,
- wykwaterowania i rozliczania kosztów pobytu gości,
- obsługiwania gości VIP, CIP, niepełnosprawnych,
- organizowania usług dodatkowych (konferencyjnych, rekreacyjno-sportowych, wellness i SPA,
- prowadzenia korespondencji z odbiorcami usług hotelarskich,
- obsługiwania sprzętu biurowego i korzystania z komputerowych programów użytkowych,
- promowania i reklamy usług hotelarskich,
- prowadzenia dokumentacji eksploatacyjnej obiektu hotelarskiego,
- obliczania wskaźników wykorzystania bazy hotelowej i opłacalności prowadzenia działalności,
- utrzymania czystości i porządku w obiekcie hotelarskim,
- przygotowania i podawania posiłków.
- posługiwania się językiem obcym.
4. Perspektywy zatrudnienia Technik hotelarstwa znajdzie zatrudnienie jako:
- recepcjonista
- kelner
- barman
- pracownik służby pięter
- pracownik służby parterowej
- organizator usług cateringowych
- pracownik ruchomej bazy hotelarskiej: lotniczej, morskiej, kolejowej
- pracownik stowarzyszeń i organizacji hotelarskich i turystycznych.
5.Baza dydaktyczna i warunki kształcenia Zaplecze dydaktyczne szkoły to:
- nowoczesne, świetnie wyposażone pracownie hotelarskie,
- nowocześnie wyposażone pracownie obsługi konsumenta,
- pracownie komputerowe,
- kształcenie praktyczne w renomowanych hotelach i zakładach gastronomicznych.